.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
20 ملین طبیعی برای درمان یبوست و جذب آب بیشتر
ملین ها که همان مسهل هستند باعث نرم تر شدن مدفوع و جذب آب بیشتر در روده میشوند و از ایجاد مدفوع سفت و خشک جلوگیری میکنند. مدفوع سفت و خشک باعث یبوست میشود و زمینه ای برای ایجاد بیماری های نشیمنگاهی است. در ادامه چندین ملین و مسهل طبیعی بیان شده است.
20 ملین طبیعی برای درمان یبوست و جذب آب بیشتر ملین چیست و چگونه عمل میکند؟

 

ملین ها موادی هستند که مدفوع و حرکات روده را نرم و روان میکنند. آنها میتوانند انتقال مواد در روده را سریعتر کنند و معمولا برای درمان یبوست به کار میروند. انواع زیادی ملین وجود دارد که عملکرد آنها متفاوت است:

 

ملین های فله ای: در روده حرکت میکنند و آب به مواد درون روده اضافه میکنند تا مدفوع حرکت کند. نرم کننده ی مدفوع: میزان آب جذب شده توسط مدفوع را افزایش میدهند تا مدفوع نرم شود. ملین های روان کننده: روی مدفوع و آستر روده را می پوشاند تا از ایجاد رطوبت جلوگیری شود.  ملین های نوع اسمی: به روده کمک میکند تا آب بیشتری را نگه دارد و حرکات روده را آسان تر کند. ملین تحریک کننده: حرکات دستگاه گوارش و حرکات روده را سرعت می بخشند.

 

ملین های بدون نسخه برای خلاص شدن از شر یبوست گزینه ی مناسبی میباشند. استفاده ی بیش از حد از آنها اغلب می تواند باعث ایجاد اختلال در الکترولیت و تغییر در تعادل اسید پایه شود و استفاده در طولانی مدت منجر به آسیب به قلب و کلیه می شود.

 

اگر به دنبال حرکات روده ی منظم و مداوم هستید، از ملین های طبیعی استفاده کنید زیرا مانند ملین های شیمیایی عوارض جانبی ندارند. فیبرها نوعی ملین طبیعی هستند که مصرف روزانه ۲۵ گرم برای خانم ها و ۳۸ گرم برای آقایان از بروز یبوست جلوگیری میکند.

 

در ادامه ۲۰ ملین طبیعی معرفی شده است:

 

۱.دانه ی چیا

 

 این دانه در طول روده حرکت میکند و حرکت مدفوع را روان و منظم میکند، استفاده از فیبر، مدفوع را نرم کرده و عبور آن را آسانتر میکند. دانه ی چیا سرشار از فیبر است. ۱۱ گرم دانه ی چیا ۲۸ گرم فیبر دارد.

این دانه حاوی فیبر نامحلول است و ۳% از آن حاوی فیبر محلول است.

فیبر محلول آب را جذب میکند و شکلی ژل مانند ایجاد میکند که مدفوع را نرم تر کرده و یبوست را از بین میبرد.

 

دانه-چیا،-توت،حبوبات-و-دانه-کتان

 

۲.انواع توت ها

 

  هر یک فنجان توت فرنگی حاوی ۳ گرم فیبر، یک فنجان بلوبری حاوی ۳.۶ گرم فیبر، یک فنجان شاتوت حاوی ۷.۶ گرم فیبر است. 

توت حاوی دو نوع فیبر محلول و نامحلول است. فیبر نامحلول، آب را جذب نمیکند اما در روده حرکت میکند و دفع مدفوع را راحت تر میکند.

 

۳.حبوبات

 

حبوبات شامل: لوبیا، نخود، عدس، نخود فرنگی و بادام زمینی میشوند و سرشار از فیبر هستند. یک فنجان عدس آب پز حاوی ۱۵.۶ گرم فیبر و یک فنجان نخود حاوی ۱۲.۵ گرم فیبر است.

 

تحقیقات نشان داده که اسید بوتیریک، یبوست را درمان میکند و فعالیت دستگاه گوارش را افزایش میدهد، همچنین میزان التهاب روده را که منجر به بیماری کرون و بیماری التهابی روده میشود را کاهش میدهد.

 

۴.دانه کتان

 

سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین زیاد و مواد مغذی هستند و برای درمان اسهال و یبوست مناسب می باشند. حاوی فیبر محلول و نامحلول است و مدفوع را نرم میکند. یک قاشق دانه ی کتان ۲ گرم فیبر نامحلول و ۱ گرم فیبر محلول دارد.

 

۵.کفیر

 

یکی از فرآورده های شیر است و حاوی پروبیوتیک (یک نوع باکتری روده) است که سیستم ایمنی را تقویت میکند و سلامت دستگاه گوارش را تقویت میکند. این فرآورده غذایی با افزایش حرکات روده یا کاهش زمان عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش به درمان سریع یبوست در افراد و به خصوص سالمندان کمک می کند. طبق تحقیقات دانشمندان این ماده دارای تاثیرات فوق العاده ای در تمامی گروه های سنی از جمله کودکان، بزرگسالان و سالمندان توصیه می شود. استفاده از دوغ های دارای پروبیوتیک کفیر به تخلیه شکم از مواد زائد کمک می کند.

 

کفیر،روغن-کرچک،-سبزیجات-و-سنت

 

۶.روغن کرچک

 

 پس از مصرف روغن کرچک، ریچینولی اسید آزاد میشود که نوعی اسید چرب است و به عنوان ملین اثر میکند.

ریچینولی اسید، یک گیرنده ی خاص در دستگاه گوارش را فعال میکند که حرکت ماهیچه های روده را افزایش میدهد. روغن کرچک، علائم یبوست را از بین میبرد، مدفوع را نرم میکند، کشیدگی کانال مقعد در هنگام دفع مدفوع و احساس تخلیه ی ناقص را از بین میبرد.

 

۷.سبزیجات

 

سبزیجات مانند اسفناج، کلاله و کلم برای رفع یبوست موثر هستند و دارای مواد مغذی پر تراکم مانند، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و کالری هستند. یک فنجان کلاله ۱.۳ گرم فیبر و ۳۳ گرم کالری دارد و سرشار از منیزیم هستند که دفع مدفوع را آسان میکنند.

 

برخی از مطالعات نشان داده است که میزان کم منیزیم با یبوست ارتباط نزدیکی دارد، بنابراین از مصرفی کافی آن اطمینان حاصل نمایید.

 

۸.سنا

 

سنا یک گیاه دارویی و  باعث افزایش مایعات در روده بزرگ برای کمک به عبور و دفع مدفوع میشوند.

 

۹.سیب

 

سیب،روغن-زیتون،آلوورا-و-سبوس-جو

 

سیب سرشار از فیبر بوده و یکی از راه های طبیعی برای درمان اکثر بیماریهای گوارشی می باشد. یک عدد سیب حاوی ۳ گرم فیبر است و دارای پکتین است که یک نوع فیبر محلول بوده و به عنوان ملین عمل میکند. پکتین سرعت حرکت مواد در روده را افزایش میدهد و  یک پروبیوتیک است که باکتری های خوب روده را افزایش میدهد. ماده سوربیتول که همان قند طبیعی الکل می باشد، به عنوان یک مکمل اسمزی طبیعی برای نرم کردن مدفوع عمل می کند و اجازه می دهد مدفوع به راحتی از طریق روده ها حرکت کرده و دفع شود.

 

۱۰.روغن زیتون

 

چربی های موجود در روغن زیتون از یبوست جلوگیری کرده و مدفوع را نرم میکنند. از این طریق انتقال مواد از طریق روده برای اجابت مزاج راحت تر اتفاق می افتد. همچنین میل کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با معده خالی به روان شدن روده ها کمک بسیاری می کند.

 

۱۱.ریواس

 

گیاه ریواس دارای سرشار از ویتامین ها و خواص درمانی فوق العاده ای می باشد. این گیاه حاوی ترکیبی به نام سینوزیت A می باشد که موجب نرم شدن مدفوع میشود. هر فنجان آن حاوی ۲.۲ گرم فیبر است.

 

۱۲.آلوورا

 

ژل داخل گیاه آلوورا در درمان یبوست تاثیری بسیار موثر و فوق العاده دارد. اثر آلوورا با ترکیب سلاندین بیشتر میشود. همچنین آنتراکینون های موجود در شیره آلوئه ورا قابلیت جلوگیری از رخ دادن این عارضه را دارند. این گیاه معجزه کننده نه تنها در درمان یبوست، بلکه در جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری های گوارشی کاربرد دارد.

 

۱۳.سبوس جو

 

دارای فیبر محلول و نامحلول است و یک ملین قوی و طبیعی است. یک فنجان جو حاوی ۱۴ گرم فیبر است. حتی یکی از دانشمندان خارجی به اسم جین کاربر معتقد است که در درمان این عارضه هیچ ماده ای با سبوس جو برابری نمی کند.

 

۱۴.آلو

 

آلو،کیوی، قهوع و آب انواعی از ملین ها

 

آلو یکی از شناخته شده ترین ملین های طبیعی است. در هر آلو ۲ گرم فیبر وجود دارد، همچنین دارای نوعی الکل قند به نام سوربیتول است که میزان آب درون روده را افزایش میدهد و به حرکات روده کمک میکند.

 

۱۵.کیوی

 

کیوی یک نوع ملین طبیعی است که یبوست را کاهش میدهد.

 

۱۶.سیترات منیزیم

 

بیشتر جذب بدن شده و آب بدن را افزایش میدهد. افزایش آب بدن باعث نرم تر شدن مدفوع شده و زائده با راحتی از طریق روده ها عبور کرده و از بدن خارج می شود.

 

۱۷.قهوه

 

منجر به ترشح گاسترین و نرم تر شدن مدفوع می شود.

 

۱۸.آب

 

نوشیدن آب از یبوست جلوگیری می کند.

 

۱۹.جایگزین های قند

 

برخی جایگزین های قند دارای تاثیرات ملین هستند و سرعت انتقال مواد در روده را افزایش میدهند.

 

الکلهای قند میزان جذب آب در روده را افزایش میدهند.  لاکتیتول ، نوعی الکل قند از شکر شیر است که برای درمان یبوست مزمن موثر است.  برخی آدامس های حاوی بدون قند دارای ماده ای به نام سوربیتول می باشند که باعث اسهال میشود. زایلیتول نوعی الکل قند است که به عنوان ملین عمل میکند. برخی نوشیدنی ها و آدامس های بدون قند نیز آب درون روده را افزایش میدهند. الکل قند اریتریتول نیز به عنوان ملین عمل میکند و آب زیادی را به مواد درون اضافه میکند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.